Matkamme Italiaan

Lähdimme Helsinki Vantaan lentokentälle äänekoskelta lauantai yönä puoli 2 aikaan. Lentomme lähti aamulla 8 ja olimme lentokentällä 6 aikaan. Odotellessamme lentoa menimme kahville, että jaksamme valvoa😄. Saavuimme Milanoon paikallista aikaa noin kello 10. Lento kesti suunnilleen 3 tuntia. Milanon lentokentältä menimme taksilla Milanon keskustaan ja siellä odotimme junaa noin 4 tuntia. Aika kului aika nopeasti, koska oli niin paljon kaikkea uutta nähtävää ja tietysti keli oli aivan mainio +30😎🌞. Oikean junan etsiminen oli sitten vähän haasteellisempaa, mutta saimme apua ja löysimme lopulta oikean junan. Juna matka kesti 4 tuntia, mutta aika vierähti nopeasti maisemia ja elokuvaa katsellessa😊. Kun saavuimme Massan juna asemalle vastassa oli ohjaajamme Elisa, joka vei meidät asunnollemme. Kun saavuimme asunnollemme jätimme tavarat suoraan lattialle ja suuntasimme pitsalle😄🍕joka oli todella hyvää! Pitsan jälkeen tulimmekin suoraan nukkumaan, koska matkustaminen oli rankkaa😴.

Sunnuntai aamuna heräsimme klo 13.00 toisinsanoen siis päivällä. Asuntomme ei oikein vastannut odotuksiamme, mutta kaikki ei voi mennä suunnitelmien mukaan. Lähdimme heti herättyämme etsimään kauppaa josta saisi ruokaa, mutta eipä sitä hevillä löytynyt. Etsimme kauppaa noin 3 tuntia kunnes päätimme lopulta ottamaan Googlen käyttöön ja löytyihän se kauppa lopulta! Matkaa kauppaan oli 4km, joten sinnehän se oli sitten lähdettävä kävelemään. Tajusimme että sunnuntaisin ei ole kaikki kaupat/ravintolat auki niin piti lähteä sitten vähän pidemmälle kauppareissulle. Kauppaa etsiessä vierähtikin sitten koko sunnuntai.

Tänään eli maanantaina päivämme alkoi sillä, että Elisa haki meidät tutustumaan työpaikkoihimme. Kävimme myös Elisan toimistolla. Me emme ole samassa paikassa töissä, vaikka alunperin niin oli tarkoitus. Senni on toimistossa ja Jonna tavaratalossa. Senni ei päässyt tavarataloon, koska on alaikäinen. Kummallekin meistä tuli suurena pettymyksenä, että emme päässytkään samaan työpaikkaan. Loppu päivämme vietettiin rannalla makoilessa😎👌🏼 Ja blogia kirjoitellessa. Nyt jännitetäänkin sitten huomista ensimmäistä työpäivää. Toivottavasti kaikki menisi hyvin😅.